SEMINARIUM

Program:

VIII edycja Ogólnopolskiego Seminarium Naukowego Matematyczne Laboratorium Kultury

  • prof. UAM dr hab. Jędrzej Stępak (WSE UAM), Słowo wstępne: Matematyczne Laboratorium Kultury
  • mgr Bogna Świątkowska (Fundacja Bęc Zmiana),
  • dr Katarzyna Forecka-Waśko (WSE UAM), Rytmika czyli matematyka ruchu. Jak liczyć całym ciałem w czasie i przestrzeni? – przykłady ćwiczeń
  • prof. dr hab. Joanna Hoffmann-Dietrich (WEAiK UAP), Od Pitagorejskiej Harmonii po Sieci Ryzosfery
  • prof. UAM dr Edyta Juskowiak (WMiI UAM),
  • prof. UAM dr hab. Iwona Chmura Rutkowska (WSE UAM),
  • dr Bartłomiej Bzdęga (WMiI UAM), Zadanie o chrześcijaninie i Iwie
  • dr Marcin Noga (WS UT-H Radom), Koło po raz trzeci

Program:

VII edycja Seminarium Naukowego Matematyczne Laboratorium Kultury

  • prof. UAM dr hab. Jędrzej Stępak (WSE UAM), Słowo wstępne: Matematyczne Laboratorium Kultury
  • prof. dr hab. Agnieszka Cybal-Michalska (WSE UAM), Słowo wprowadzające
  • dr Edyta Juskowiak (WMiI UAM), Słowo wprowadzające o matematyce
  • prof. dr hab. Jerzy Jaworski (WMiI UAM), MuMa
  • dr Karol Jachymek (WNH Uniwersytet SWPS, Warszawa), Dzieci w sieci, czyli jak zrozumieć praktyki medialne i komunikacyjne młodych osób
  • Przemek Staroń (WP Uniwersytet SWPS, Sopot), O co chodzi z tą interdyscyplinarnością czyli czy można połączyć matematykę z kulturą
  • Agnieszka Jankowiak-Maik (III LO, Poznań), W świecie kompetencji – jak zapewnić sukces dziecku
  • Zyta Czechowska (NODN Zyta Czechowska), Jak wykorzystać zasoby sieci w uczeniu się matematyki?
  • dr Bartłomiej Bzdęga (WMiI UAM), Jak oglądać obrazy w muzeum
  • Dawid Łasiński (ZS, Bolechowo), Nauczyciel influencer – lans, czy odpowiedzialność?
  • Bartosz Chyś (ZSP Nr 6, Gdańsk), Darmowe zasoby edukacyjny i grupy nauczycielskie-drogowskazy nauczycieli matematyki

Program:

VI edycja Seminarium Naukowego Matematyczne Laboratorium Kultury

  • prof. UAM dr hab. Jędrzej Stępak (WSE UAM), Słowo wstępne: Matematyczne Laboratorium Kultury
  • prof. dr hab. Agnieszka Cybal-Michalska (WSE UAM), Słowo wprowadzające o pedagogice
  • dr Edyta Juskowiak (WMiI UAM), Słowo wprowadzające o matematyce
  • prof. ASP dr hab. Jakub Jernajczyk (WGiSM ASP, Wrocław), Myśląc obrazem – intuicje wizualne w matematyce i inspiracje matematyczne w sztukach wizualnych
  • prof. UAM dr hab. Sylwia Jaskulska (WSE UAM), Młodszy nastolatek i nastolatka w kształceniu zdalnym
  • dr Edyta Juskowiak (WMiI UAM), Jak uczyć by prowokować myślenie matematyczne?
  • dr Bartłomiej Bzdęga, Geometria w kratkę
  • Justyna Jaworska (WMiI UJ), Praca z uczniem zdolnym w zakresie matematyki olimpijskiej

Program:

V edycja Seminarium Naukowego Matematyczne Laboratorium Kultury

  • prof. dr hab. Zbyszko Melosik (WSE UAM), Piękno i estetyka matematyki
  • prof. dr hab. Agnieszka Cybal-Michalska (WSE UAM), Słowo wprowadzające o matematyce
  • dr Roman Czarnowski (WMiI), Słowo wprowadzające o matematyce
  • prof. dr hab. Roman Kubicki (WF UAM), O matematycznym zapleczu dylematów życia
  • dr Bartłomiej Bzdęga, A jednak się (nie) da!
  • prof. dr hab. Barbara Nowak (WSE UAM), Od pierwotnego rytmu do Wstęga Möbiusa
  • prof. UAM dr hab. Sylwia Jaskulska (WSE UAM), Wychowanie w metaforze trzech wysp
  • prof. UAM dr hab. Jędrzej Stępak (WSE UAM), Obrazy liczone Romana Opałki

Program:

IV edycja Seminarium Naukowego Matematyczne Laboratorium Kultury

  • prof. UAM dr hab. Jędrzej Stępak (WSE UAM), Słowo wstępne: Matematyczne Laboratorium Kultury
  • prof. zw. dr hab. Małgorzata Cywińska (WSE UAM), Uwarunkowania sytuacji stresowych i porażek w życiu dziecka
  • dr hab. Michał Klichowski (WSE UAM), Matematyka w laboratorium neuronauki
  • dr Tomasz Przybyła (WSE UAM), Matematyka w ruchu – jak nowe technologie mogą wspierać rozwój kompetencji matematycznych dzieci
  • dr Bartłomiej Bzdęga (WMiI UAM), Magia
  • mgr Kinga Kolczyńska-Przybycień (Zespół Szkolno-Przedszkolny nr 9 w Poznaniu), Rola konkursów w nauczaniu matematyki
  • mgr Agata Olędrzyńska (Centrum Nauczania MathRiders Poznań Grunwald), Matematyka może być łatwiejsza dla ucznia i nauczyciela
  • mgr Magdalena Kuśnierek (Centrum Nauczania MathRiders Poznań Piątkowo), Matematyka może być łatwiejsza dla ucznia i nauczyciela
  • mgr Kamil Wnuk (WSE UAM / SP nr 2 w Plewiskach), Wizualność Matematycznego Laboratorium Kultury

Program:

III edycja Seminarium Naukowego Matematyczne Laboratorium Kultury

  • prof. UAM dr hab. Jędrzej Stępak (WSE UAM), Słowo wstępne: Matematyczne Laboratorium Kultury
  • dr Edyta Juskowiak (WMiI UAM), Rola narzędzi TI na lekcjach matematyki okiem badacza i nauczyciela
  • dr Bartłomiej Bzdęga (WMiI UAM), Programy odnoszące się do siebie samych
  • dr Marlena Woźniak (SP nr 2 w Plewiskach), Programowanie jako czwarta kompetencja współczesnego człowieka. Programowanie kariery edukacyjno-zawodowej
  • mgr Kamil Wnuk (WSE UAM / SP nr 2 w Plewiskach) Edukacja kulturowa: Matematyczne Laboratorium Kultury

Program:

II edycja Seminarium Naukowego Matematyczne Laboratorium Kultury

  • prof. UAM dr hab. Jędrzej Stępak (WSE UAM), Słowo wstępne: Laboratorium Kultury 2017
  • dr Izabella Kaiser (WSE UAM), Uczeń ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi na lekcjach matematyki
  • dr Tomasz Przybył (WSE UAM), Angażowanie przez TI – wykorzystanie aplikacji do kształtowania kompetencji matematycznych dzieci
  • dr Bartłomiej Bzdęga (WMiI UAM), Odkrywanie piękna matematyki w szkole
  • mgr Maciej Szymaniak (CK Zamek), Projekty interdyscyplinarne Centrum Kultury Zamek
  • mgr Kamil Wnuk (WSE UAM), Matematyczne Laboratorium Kultury. Raport z projektu naukowo-edukacyjnego

I edycja Seminarium Naukowego Matematyczne Laboratorium Kultury

  • prof. UAM dr hab. Jędrzej Stępak (WSE UAM), Słowo wstępne: Laboratorium Kultury 2015
  • prof. zw. dr hab. Barbra Nowak (WSE UAM)
  • mgr Olga Kopienka (WSE UAM), Dzieci w ogrodzie matematyki. Twórczość w elementarnej edukacji matematycznej
  • mgr Kamil Wnuk (WSE UAM), Łączenie kropek: umiejętności zdobywania przez ucznia wiedzy w trakcie kształcenia ogólnego w szkole podstawowej