Program:
VIII edycja Ogólnopolskiego Seminarium Naukowego Matematyczne Laboratorium Kultury
- prof. UAM dr hab. Jędrzej Stępak (WSE UAM), Słowo wstępne: Matematyczne Laboratorium Kultury
- mgr Bogna Świątkowska (Fundacja Bęc Zmiana),
- dr Katarzyna Forecka-Waśko (WSE UAM), Rytmika czyli matematyka ruchu. Jak liczyć całym ciałem w czasie i przestrzeni? – przykłady ćwiczeń
- prof. dr hab. Joanna Hoffmann-Dietrich (WEAiK UAP), Od Pitagorejskiej Harmonii po Sieci Ryzosfery
- prof. UAM dr Edyta Juskowiak (WMiI UAM),
- prof. UAM dr hab. Iwona Chmura Rutkowska (WSE UAM),
- dr Bartłomiej Bzdęga (WMiI UAM), Zadanie o chrześcijaninie i Iwie
- dr Marcin Noga (WS UT-H Radom), Koło po raz trzeci
Program:
VII edycja Seminarium Naukowego Matematyczne Laboratorium Kultury
- prof. UAM dr hab. Jędrzej Stępak (WSE UAM), Słowo wstępne: Matematyczne Laboratorium Kultury
- prof. dr hab. Agnieszka Cybal-Michalska (WSE UAM), Słowo wprowadzające
- dr Edyta Juskowiak (WMiI UAM), Słowo wprowadzające o matematyce
- prof. dr hab. Jerzy Jaworski (WMiI UAM), MuMa
- dr Karol Jachymek (WNH Uniwersytet SWPS, Warszawa), Dzieci w sieci, czyli jak zrozumieć praktyki medialne i komunikacyjne młodych osób
- Przemek Staroń (WP Uniwersytet SWPS, Sopot), O co chodzi z tą interdyscyplinarnością czyli czy można połączyć matematykę z kulturą
- Agnieszka Jankowiak-Maik (III LO, Poznań), W świecie kompetencji – jak zapewnić sukces dziecku
- Zyta Czechowska (NODN Zyta Czechowska), Jak wykorzystać zasoby sieci w uczeniu się matematyki?
- dr Bartłomiej Bzdęga (WMiI UAM), Jak oglądać obrazy w muzeum
- Dawid Łasiński (ZS, Bolechowo), Nauczyciel influencer – lans, czy odpowiedzialność?
- Bartosz Chyś (ZSP Nr 6, Gdańsk), Darmowe zasoby edukacyjny i grupy nauczycielskie-drogowskazy nauczycieli matematyki
Program:
VI edycja Seminarium Naukowego Matematyczne Laboratorium Kultury
- prof. UAM dr hab. Jędrzej Stępak (WSE UAM), Słowo wstępne: Matematyczne Laboratorium Kultury
- prof. dr hab. Agnieszka Cybal-Michalska (WSE UAM), Słowo wprowadzające o pedagogice
- dr Edyta Juskowiak (WMiI UAM), Słowo wprowadzające o matematyce
- prof. ASP dr hab. Jakub Jernajczyk (WGiSM ASP, Wrocław), Myśląc obrazem – intuicje wizualne w matematyce i inspiracje matematyczne w sztukach wizualnych
- prof. UAM dr hab. Sylwia Jaskulska (WSE UAM), Młodszy nastolatek i nastolatka w kształceniu zdalnym
- dr Edyta Juskowiak (WMiI UAM), Jak uczyć by prowokować myślenie matematyczne?
- dr Bartłomiej Bzdęga, Geometria w kratkę
- Justyna Jaworska (WMiI UJ), Praca z uczniem zdolnym w zakresie matematyki olimpijskiej
Program:
V edycja Seminarium Naukowego Matematyczne Laboratorium Kultury
- prof. dr hab. Zbyszko Melosik (WSE UAM), Piękno i estetyka matematyki
- prof. dr hab. Agnieszka Cybal-Michalska (WSE UAM), Słowo wprowadzające o matematyce
- dr Roman Czarnowski (WMiI), Słowo wprowadzające o matematyce
- prof. dr hab. Roman Kubicki (WF UAM), O matematycznym zapleczu dylematów życia
- dr Bartłomiej Bzdęga, A jednak się (nie) da!
- prof. dr hab. Barbara Nowak (WSE UAM), Od pierwotnego rytmu do Wstęga Möbiusa
- prof. UAM dr hab. Sylwia Jaskulska (WSE UAM), Wychowanie w metaforze trzech wysp
- prof. UAM dr hab. Jędrzej Stępak (WSE UAM), Obrazy liczone Romana Opałki
Program:
IV edycja Seminarium Naukowego Matematyczne Laboratorium Kultury
- prof. UAM dr hab. Jędrzej Stępak (WSE UAM), Słowo wstępne: Matematyczne Laboratorium Kultury
- prof. zw. dr hab. Małgorzata Cywińska (WSE UAM), Uwarunkowania sytuacji stresowych i porażek w życiu dziecka
- dr hab. Michał Klichowski (WSE UAM), Matematyka w laboratorium neuronauki
- dr Tomasz Przybyła (WSE UAM), Matematyka w ruchu – jak nowe technologie mogą wspierać rozwój kompetencji matematycznych dzieci
- dr Bartłomiej Bzdęga (WMiI UAM), Magia
- mgr Kinga Kolczyńska-Przybycień (Zespół Szkolno-Przedszkolny nr 9 w Poznaniu), Rola konkursów w nauczaniu matematyki
- mgr Agata Olędrzyńska (Centrum Nauczania MathRiders Poznań Grunwald), Matematyka może być łatwiejsza dla ucznia i nauczyciela
- mgr Magdalena Kuśnierek (Centrum Nauczania MathRiders Poznań Piątkowo), Matematyka może być łatwiejsza dla ucznia i nauczyciela
- mgr Kamil Wnuk (WSE UAM / SP nr 2 w Plewiskach), Wizualność Matematycznego Laboratorium Kultury
Program:
III edycja Seminarium Naukowego Matematyczne Laboratorium Kultury
- prof. UAM dr hab. Jędrzej Stępak (WSE UAM), Słowo wstępne: Matematyczne Laboratorium Kultury
- dr Edyta Juskowiak (WMiI UAM), Rola narzędzi TI na lekcjach matematyki okiem badacza i nauczyciela
- dr Bartłomiej Bzdęga (WMiI UAM), Programy odnoszące się do siebie samych
- dr Marlena Woźniak (SP nr 2 w Plewiskach), Programowanie jako czwarta kompetencja współczesnego człowieka. Programowanie kariery edukacyjno-zawodowej
- mgr Kamil Wnuk (WSE UAM / SP nr 2 w Plewiskach) Edukacja kulturowa: Matematyczne Laboratorium Kultury
Program:
II edycja Seminarium Naukowego Matematyczne Laboratorium Kultury
- prof. UAM dr hab. Jędrzej Stępak (WSE UAM), Słowo wstępne: Laboratorium Kultury 2017
- dr Izabella Kaiser (WSE UAM), Uczeń ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi na lekcjach matematyki
- dr Tomasz Przybył (WSE UAM), Angażowanie przez TI – wykorzystanie aplikacji do kształtowania kompetencji matematycznych dzieci
- dr Bartłomiej Bzdęga (WMiI UAM), Odkrywanie piękna matematyki w szkole
- mgr Maciej Szymaniak (CK Zamek), Projekty interdyscyplinarne Centrum Kultury Zamek
- mgr Kamil Wnuk (WSE UAM), Matematyczne Laboratorium Kultury. Raport z projektu naukowo-edukacyjnego
I edycja Seminarium Naukowego Matematyczne Laboratorium Kultury
- prof. UAM dr hab. Jędrzej Stępak (WSE UAM), Słowo wstępne: Laboratorium Kultury 2015
- prof. zw. dr hab. Barbra Nowak (WSE UAM)
- mgr Olga Kopienka (WSE UAM), Dzieci w ogrodzie matematyki. Twórczość w elementarnej edukacji matematycznej
- mgr Kamil Wnuk (WSE UAM), Łączenie kropek: umiejętności zdobywania przez ucznia wiedzy w trakcie kształcenia ogólnego w szkole podstawowej